Wednesday, November 30, 2011

AMpunkan smua dosa2 ku......


Kesdihan tetp akn hdir dlm diri stiap bnda hidup....
 yg brgelar mnusia.....
smua org mngkin pnah alami @ dh mlaluinya......

bgitu jugak aku.....kish ni...adlah ringkasan jeee....xle ar citer btul2..kne ubh skit...cuz ni ad kaitn ngan hdup aku....
awan hitam yg memayungi dri ni.....ntah bile akn pergi brlalu.....
bile agak2 nye?????
ku brdoa....Ya Tuhan.....ampunkn dosaku...
aku dh meminta maaf dripada nya......
jdi..urusanku sudh slesai.....

aku mahu bngkit dri kekalahan dri smue aspek
yaaa......aku sedar kmbali....langkah yg ku ambil dahulu itu...telh memudaratkn driku sndri....
aku pasrh.....sedih xtrkata..kerna kisah lalu...ia mmberi kesan pdku....
mgkin balasan dri tuhan..aku alpa kpdanya dahulu...yaaaa
aku dahulu....ibarat syaitan yg brtopengkan mnusia...
kini..aku mahu brubh....aku taubat....aku xkn trikut nafsu yg slalu mahu mghncurkn driku...
kerna skali hancur.....amat pyah tuk ku bina kmbali..
mmbwa hati yg pilu...sedih yg brterusan...aku risau......
risau kpd perempuan2 yg mgkin slepas ini aku syngi n ku cintai.....
aku akn btaskn cara2 prgaulanku...
xmahu prkara sem 1 brulang...dan wat aku trus brsedih....
kdang2 aku mnangis sndirian dikala mlm tiba...
aku trfikir....knapa tuhan mguji aku......
aku redha...mgkin dhulu..aku tngah mngila....
tp kini...aku jmpe seseorang...ya....
sudh lama aku knal...agak lme gak la...dlm 1 1/2 lbh.....
die yg biase....dia yg sempoi...
die yg agak giler2.....

tp cara die sederhana.........aku xkish sape2 dh..kini aku sudh memasang niat......niatku tuk msa depanku sndri........
kursus kawin pun dh g :) wahahahahha
tggu mse je kot..kmpul duit n bebagai....
hahahah

setiap pkara yg aku lalui...dh mmngajarku erti..khidupan yg pnuh misteri 
khidupan yg mgndungi plbagai jnis mnusia....
yaa...mnusia yg memg bnyk karakter dan sifat2 misteri....
mgkin jnis yg mncelakakan dri kita..mgkin mmber kbaikan....

kini....aku tekad......aku dh xpeduli pe org ckp..aku tetp dgn niatku yg 2 itu.....tetp....aku akn hold smpai aku brjya...event persaingan smakin galak...dgn gngguan utk mnjayakan niat2ku....
aku akn trus brusaha.....
aku nk blajar moga ilmu pnuh didada.....
ilmu agama..yaaa....tu trpenting.....

aku akn didik dri ni...yaaa....kne didik dri dlu.....
moga tuhan merhmati stiap bnda yg cuba aku pelajari...
YA tuhan..rahmatilah driku ini.....brikanlh ku rahmat ...bimbingan dan pngampunan...
untk pjalanan hari2 ku yg pnuh liku...kluarkn lh aku dri kgelapan yg pnuh ksesatan......
aku xmahu tjebak dgn sgala bntuk kruntuhan akhlak.....
lindungilah aku dgn si dia......aminnnn..

memg aku bukn lelaki yg smpurna..
namun aku cuba blajar mnjadi yg baik...
kerna mnusia itu punya pluang untk brubh...
brubh kearah kebaikan
ku akn brubh demi kbaikan
.........................kesempurnaan itu tiada kekal abadi......................



ku sedar diri ku.......


No comments:

Post a Comment