Wednesday, February 22, 2012

SAMBUTAN MAULIDUL RASUL

 As salam semua...baiklh..kali ni kt brsua smula..
Entry kali ni mngenai smbutan maulidul rasul yg telah pun brlangsung
di seluruh neraga..khususnya kepada org2 ISLAM...

disini..aku mngucapkn...selamat menyambut hari keputeraan
baginda Nabi Muhammad S.A.W kpd semua org beragama ISLAM..
baginda sudh jauh baginda mninggalkn kita.....beliau
mninggalkan kita dgn 2 perkara yg jika kita
tetp brpegang tegus..nescaya..dunia dan akhirat kita akn selamat.....

AL-QURAN  dan AS-SUNNAH

sebelum mnulis entry ni...ad 1 mlm tu..
aku g dgr ceramah sempena hri mnyambut maulidul rasul
mengenai..kcintaan kita kpd baginda....

kesimpulan dri ceramah itu...kcintaan kita trhdap ALLAH dan
juga kekasih ALLAH...
perlu mngatasi org yg kita syngi dan juga diri kita sndri...
YA...perlu mlebihi segala yg kita syg...
Dgn itu..aku dh tetpkan kmbali kpda yg asal.....
Berbalik semula kepada ISLAM....

Aku dh tetpkn aturan sperti yg telh aku dgr dlm semua
tntg maulidul rasul..

1.      CINTA DAN SAYANGKU KEPADA ALLAH DAN NABI MUHAMMAD S.A.W ( PE YG AD DLM RUKUN IMAN )
2.      CINTA DAN SAYANGKU KEPADA KELUARGA DAN SEMUA KAUM MUSLIMIN YG HIDUP @ YG DH MENIGGAL DUNIA.
3.      CINTA DAN SAYANGKU PADA SI DIA.
4.      CINTA DAN SAYANGKU KEPADA SAHABAT-SAHABAT KU.

Aku akan brubh kearah kbaikan...cuz..
Untk msa depn aku sdsndiri...n...tuk kebaikan bersama.... J

No comments:

Post a Comment